•

Próchnica jest chorobą twardych tkanek zęba, takich jak szkliwo, zębina i cement korzeniowy. Nieleczona prowadzi do stanów zapalnych miazgi i tkanek okołowierzchołkowych, natomiast wcześnie wykryta może ulec zatrzymaniu na skutek remineralizacji. Głównym czynnikiem zapoczątkowującym proces próchniczy zębów są bakterie bytujące w płytce nazębnej (płytka nazębna jest zorganizowaną przestrzennie kolonią bakterii przyczepioną do powierzchni zęba). Dlatego tak ważna jest odpowiednia higiena jamy ustnej :

• szczotkowanie zębów,
    • czyszczenie przestrzeni międzyzębowych i powierzchni stycznych zębów za pomocą nici dentystycznych, taśm, szczoteczek międzyzębowych,

• stosowanie płukanek zawierających środki hamujące powstawanie płytki nazębnej,
    • czyszczenie powierzchni języka,

• stosowanie gum do życia bez cukru jako pomocniczego środka higienicznego (żuć nie dłużej niż 5 min.).

Najskuteczniejszym sposobem zwalczania choroby jest jej zapobieganie czyli profilaktyka.

Bakterie zasiedlające jamę ustną są zdolne do fermentacji węglowodanów (cukrów pochodzących z naszego pożywienia), co prowadzi do produkcji kwasów i obniżenia w ciągu 1-3 minut pH płytki nazębnej poniżej 5. Powtarzające się spadki pH prowadzą do demineralizacji podatnych na próchnicę twardych tkanek zęba i tym samym zapoczątkowują proces próchnicowy.

W bardzo wczesnych stadiach próchnica objawia się jako biała plama, możliwa do wykrycia tylko w warunkach gabinetu stomatologicznego. Z czasem przekształca się w plamę widoczną gołym okiem. Często, na skutek pochłaniania barwników pochodzących z pożywienia przyjmuje zabarwienie od żółtego do ciemno brunatnego. Nie wykryta na takim etapie próchnica rozwija się obejmując kolejne tkanki zęba z czasem docierając do jego centrum - miazgi. Tak późne wykrycie grozi koniecznością leczenia kanałowego z użyciem mikroskopu. Dlatego też zalecamy naszym pacjentom wizyty kontrolne co 6 miesięcy, aby jak najszybciej wykryć i wyleczyć ognisko próchnicy.

W Dental Care 32 dysponujemy bardzo zaawansowanymi materiałami złożonymi (kompozytami), które dają świetne efekty estetyczne. Przy odbudowie zarówno zębów przednich, jak i bocznych jesteśmy w stanie stworzyć taki efekt, że leczone zęby są nie do odróżnienia od zdrowych przy zachowaniu trwałości i szczelności wypełnień.

STOMATOLOGIA ESTETYCZNA - MINIMALNIE INWAZYJNA

Stosując minimalnie inwazyjne techniki (rekonturing i bonding) jesteśmy w stanie "zamaskować"niedoskonałości lub niewielkie asymetrie uśmiechu.

PRZED                                                                 PO

PRZED                                                                      PO