Procedury postępowania w gabinecie stomatologicznym Dental Care 32 podczas udzielania świadczeń stomatologicznych w sytuacji ogłoszonego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2.
Chcąc zapewnić Państwu opiekę stomatologiczną, szczególnie w przypadkach pilnych, podjęliśmy szereg działań mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa pacjentom i personelowi w naszym gabinecie.
Bardzo prosimy o uważne przeczytanie i zastosowanie się do poniższych zasad:
1. W przypadku nieobecności pacjenta na potwierdzonej poprzedniego dnia wizycie gabinet odmówi wyznaczenia następnego jej terminu.
2. Gabinet może uzależnić rezerwację wizyty od uiszczenia przedpłaty wynoszącej 50% kosztów leczenia przewidywanych na planowanej wizycie.
3. Umawianie wizyt odbywa się wyłącznie drogą telefoniczną.
Dzień przed zaplanowaną wizytą personel kliniki kontaktuje się z pacjentem w celu przeprowadzenia wywiadu epidemiologicznego oraz potwierdzenia wizyty.
Wizyta w gabinecie Dental Care 32 jest potwierdzana SMS’em na numer podany przez Pacjenta w dzień roboczy poprzedzający jej termin. W przypadku braku potwierdzenia zaplanowanej wizyty, zgodnie z instrukcją zamieszczoną w wiadomości, gabinet ma prawo do jej odwołania.
4. Postępowanie przy przyjęciu Pacjenta:
– Na umówione wizyty prosimy zgłaszać się punktualnie.
– Oczekiwanie w poczekalni jest niemożliwe.
– W dniu wizyty pacjent zgłasza się o wyznaczonej godzinie. Dzwoni domofonem znajdującym się przy drzwiach i oczekuje przed kliniką.
– Personel odblokowuje drzwi i zaprasza pacjenta.
– Pacjenci przybywają na teren kliniki w swojej maseczce.
– Pacjent zgłasza się bez osób towarzyszących. Osoby towarzyszące, które przybyły razem z pacjentem nie będą wpuszczane na teren kliniki. Wyjątek stanowią osoby niepełnoletnie, które na wizytę zgłaszają się w obecności JEDNEGO opiekuna prawnego.
– Pacjent odwiesza okrycie wierzchnie w wyznaczonym miejscu, a następnie jest proszony o umycie rąk oraz zdezynfekowanie ich płynem.
– Pacjent wypełnia ankietę epidemiologiczną i jest proszony o założenie ochraniaczy na obuwie.
– Personel zaprasza Pacjenta do gabinetu zabiegowego, gdzie czeka na niego lekarz z asystą.
– W wejściu do gabinetu Pacjent jest ubierany w jednorazowy czepek i fartuch ochronny, w tym samym momencie
zdejmuje swoją maseczkę ochronną i wkłada ją do podanego mu woreczka.
– Następnie pacjent siada na fotelu stomatologicznym, jest proszony o wypłukanie ust płynem odkażającym i zaczyna się właściwa procedura stomatologiczna.
– Po zakończonej procedurze stomatologicznej, pacjent w drzwiach gabinetu jest rozbierany z fartucha i czepka.
– Pacjent zakłada ponownie swoją maseczkę.
– Pacjent udaje się do recepcji w celu dokonania płatności za zabieg.
– Po uiszczeniu należnej opłaty Pacjent zakłada okrycie wierzchnie i opuszcza teren kliniki.
– W celu kolejnej wizyty personel kontaktuje się z pacjentem telefonicznie lub SMS.
5. Nasz personel wyposażony jest w odpowiedni sprzęt zabezpieczający PPE – rekomendacje opracowane przez dr. med Jacek Kowalski we współpracy z Beatą Podlasin i dr med. Grażyną Cholewską – maski FFP2, KN95, maski chirurgiczne, czepki jednorazowe, kombinezony, fartuchy jednorazowe, gogle, przyłbice, rękawiczki, ochraniacze na buty.(Załącznik A)
6. Przyjmowanie pacjentów odbywa się zgodnie z Zaleceniami Postępowania wydanymi przez Ministerstwo Zdrowia 24.03.2020r.(Załącznik B).