Ekstrakcje zębów:

Chociaż w gabinecie Dental Care 32 dążymy do zachowania zębów naturalnych za pomocą wszystkich możliwych środków (resekcja korzenia zęba) to w pewnych przypadkach ekstrakcja zębów jest nieunikniona.
Najpowszechniejszym powodem usuwania zębów jest bardzo silnie zaawansowana próchnica i martwica miazgi (przypadek, kiedy leczenie endodontyczne zęba zakończyłoby się niepowodzeniem).
Zęby usuwamy również często ze wskazań ortodontycznych oraz w przypadku ich nieprawidłowego rozwoju.
Nasi pacjenci wiedzą, że wyrywanie zębów wykonujemy fachowo, szybko i bezboleśnie.

Wyrywanie zęba to czysta przyjemność w Dental Care 32. Polecam! 🙂

Zęby zatrzymane:

Jednym z powodów niewyrznięcia się zęba w łuku zębowym jest jego zatrzymanie. Ząb ulega zatrzymaniu, gdy droga jego wyrzynania jest zablokowana przez zęby sąsiednie, lub grubą pokrywę kostną a także nadmiar tkanek miękkich. Najczęściej zatrzymaniu ulegają trzecie zęby trzonowe górne i dolne (tzw. zęby mądrości = ósemki).

Zatrzymaniu ulegają również często górne kły i dolne przedtrzonowce. Trzecie zęby trzonowe są najczęściej zatrzymane, ponieważ pojawiają się ostatnie i zwykle nie mają wystarczającej przestrzeni, w której mogą się wyrzynać.

Utrudnione wyrzynanie się dolnego zęba mądrości:

Utrudnione wyrzynanie dolnych zębów ósmych obserwuje się najczęściej u osób pomiędzy 20 – 40 rokiem życia, a objawy kliniczne utrudnionego wyrzynania zależą w dużej mierze od cech anatomicznych ich przestrzeni.

Charakterystyczne objawy zapalenia towarzyszące utrudnionemu wyrzynaniu dolnego zęba ósmego są następujące:

• bóle w okolicy wyrzynającego się zęba – mogą promieniować i występować samoistnie – cała okolica jest bolesna przy dotyku,
  • obrzęk i zaczerwienienie dziąsła pokrywającego całkowicie lub częściowo wyrzynający się ząb,
  • wydzielina ropna spod kapturka dziąsłowego,
  • szczękościsk,
  • powiększenie okolicznych węzłów chłonnych,
  • utrudnione spożywanie pokarmów,
  • nieprzyjemny zapach z ust.

Poza tymi miejscowymi objawami utrudnionemu wyrzynaniu ósemek dolnych może towarzyszyć:

• podwyższona ciepłota ciała,
  • dreszcze,
  • bóle głowy,
  • ogólne rozbicie.

Uwaga: dwukrotne powtórzenie się takiego stanu jest wskazaniem do chirurgicznego usunięcia dolnego zęba mądrości.

Resekcja korzenia zęba:

Resekcja korzenia zęba polega na odcięciu jego wierzchołka wraz z deltą kanalików niedostępnych w leczeniu endodontycznym (kanałowym) oraz na usunięciu zmian okołowierzchołkowych.
Ten sposób leczenia chirurgicznego stwarza warunki do prawidłowej odbudowy tkanki kostnej w miejscu usuniętych zmian chorobowych i pozwala na przedłużenie zachowania zęba.

Resekcje wykonuje się m.in. :

• w zębach ze zmianami okołowierzchołkowymi,
  • w zębach o niedrożnych kanałach korzeniowych, których nie można było wypełnić do wierzchołka w trakcie leczenia kanałowego,
  • w zębach z przetokami,
  • w zębach ze złamanym korzeniem, kiedy linia złamania przebiega w górnej części korzenia.

Uwaga: Ząb przed zabiegiem resekcji musi być prawidłowo przeleczony kanałowo, czyli miazga zęba musi być całkowicie usunięta, kanał poszerzony i wyjałowiony oraz wypełniony szczelnie na całej szerokości i długości.

Serdecznie Zapraszamy!
22-404-89-03, 602-127-974, kontakt@dentalcare32.pl